Reklama

Aspekty

Dla kogo subkonta Caritas?

Oprócz wielu form pomocy świadczonej na co dzień najbardziej potrzebującym, diecezjalna Caritas prowadzi tzw. subkonta.

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 46/2020, str. VI

[ TEMATY ]

Caritas

pomoc potrzebującym

Karolina Krasowska

Sylwia Grzyb subkontami caritas zajmuje się już 10 lat

Sylwia Grzyb subkontami caritas zajmuje się już 10 lat

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

To forma pomocy dla osób, które zmagają się z długotrwałą chorobą, mają niepełnosprawne dziecko bądź nagle, z różnych przyczyn, stały się niepełnosprawnymi.

Konkretna pomoc

– Subkonto to konto Caritas, które udostępniamy konkretnej osobie na podstawie porozumienia. Ta osoba musi przedłożyć nam wszelkie dokumenty zaświadczające o tym, że np. uległa wypadkowi, w wyniku czego będzie ponosiła bardzo duże koszty leczenia i rehabilitacji. Wówczas taka osoba na utworzonym przez nas subkoncie może gromadzić środki na swoje leczenie – wyjaśnia Sylwia Grzyb, rzecznik prasowy Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej. Dodaje, że każda osoba ma swój indywidualny numer przypisany do konta diecezjalnej Caritas. Na danym subkoncie zgromadzone są konkretne pieniądze dla konkretnej osoby. Taka forma pomocy bardzo dobrze sprawdza się przy rozliczeniu 1%. – Wszyscy pracujący Polacy co roku muszą rozliczać się ze swoich dochodów i wówczas są pytani, na co chcą przekazać swój 1% podatku. Wszystkie te osoby, które mają założone u nas subkonto, bardzo dużo z tego korzystają. Zbierają kwoty, dzięki którym mogą zapłacić za turnus rehabilitacyjny, za zakup sprzętu rehabilitacyjnego, leki czy podstawowe środki higieny osobistej – dodaje Grzyb.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Trzeba zawalczyć

Przy przekazywaniu darowizny darczyńca oprócz numeru konta bankowego Caritas podaje numer subkonta konkretnej osoby, którą chce wesprzeć. Dodaje, że aby środki były na subkoncie, to najpierw trzeba o nie „zawalczyć”. – Bardzo ważne jest to, aby w momencie założenia subkonta w Caritas docierać z tą informacją do wszystkich swoich bliskich, rodziny, znajomych, zaprzyjaźnionych zakładów pracy i firm – wszystkich, o których wiemy, że mogą dokonać odpisu 1% na nasze dziecko bądź naszą najbliższą osobę. Następnie przekazać numer KRS Caritas diecezjalnej oraz specjalny numer subkonta, na które później będą spływać środki. Można też poprosić w parafii, w której mieszka dana osoba, aby proboszcz odczytał w trakcie ogłoszeń parafialnych albo wywiesił w gablocie informacyjnej prośbę o wpłacanie dobrowolnych darowizn na leczenie takiej osoby. Zawsze warto przy tym napisać, na co te pieniądze są potrzebne. W dobie mediów społecznościowych w pozyskiwaniu środków bardzo dobrze sprawdza się też np. Facebook – wyjaśnia Sylwia Grzyb, która subkontami zajmuje się już 10 lat.

Na dzień dzisiejszy w diecezji istnieje 130 subkont Caritas.

Podziel się cytatem

Jak założyć?

Sylwia Grzyb: – Aby założyć subkonto, należy napisać prośbę do Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej o założenie subkonta na leczenie danej osoby – opisać przyczynę, dla której chcą Państwo założyć subkonto, czyli że np. ktoś uległ wypadkowi, w związku z czym wymaga kosztownej rehabilitacji i leczenia. Do prośby należy dołączyć opis choroby bądź wypis ze szpitala. Z tym wszystkim należy udać się do księdza proboszcza w swojej parafii, który dokona potwierdzenia, że rzeczywiście dana osoba wymaga pomocy. Całość dokumentów należy przesłać do naszej Caritas, oczywiście z numerem telefonu, żebyśmy mogli się skontaktować. Całe założenie subkonta trwa bardzo krótko. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to bardzo konkretna forma pomocy dla tych osób i wiem też, jak dużo dzięki temu mogą one zrobić, aby poprawić swój stan zdrowia. Wszystkich znajdujących się w takiej potrzebie bardzo proszę o kontakt.

Szczegóły: sgrzyb@caritas.pl, tel. 600 990 394.

2020-11-10 10:08

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Caritas: 300 ton żywności w 24. edycji akcji Tak. Pomagam!

[ TEMATY ]

Caritas

Caritas

300 ton żywności zebrała Caritas w 24. edycji akcji Tak. Pomagam! Najwięcej - blisko 23 tysiące kilogramów produktów, zebrano w Diecezji Bielsko - Żywieckiej. Najwięcej wolontariuszy - ponad 2 tysiące, wsparło akcję w Diecezji Koszalińsko - Kołobrzeskiej. Dzięki zebraniu 300 ton produktów, w ponad 2000 sklepach, 45 tysięcy osób potrzebujących otrzyma wsparcie żywnościowe.

Zbiórka była możliwa dzięki zaangażowaniu 25 tysięcy wolontariuszy w 40 diecezjach w całym kraju. Nowością w tegorocznej akcji była możliwość zrobienia darowizny za pomocą BLIKA. Pod numer 668 07 00 00 cały czas można robić przelewy z tytułem TAKPOMAGAM Środki przekazane w ten sposób przeznaczone są na gorące obiady dostarczane seniorom w trudnej sytuacji materialnej lub mających trudności z samodzielnym przygotowaniem posiłku.

CZYTAJ DALEJ

„Adwokatka dzieciństwa”

Niedziela Ogólnopolska 23/2012, str. 26

[ TEMATY ]

Pierwsza Komunia św.

święci

pl.wikipedia.org

Imelda Lambertini

Imelda Lambertini

Dwunastoletnia dziewczynka żyjąca w XIV wieku w Italii - bł. Imelda Lambertini jest patronką dzieci pierwszokomunijnych, a także patronką wszystkich dzieci i młodzieży. Dawne modlitwy nie bez powodu nadają jej miano „adwokatki dzieciństwa”. Jej proste życie, związane z Eucharystią, ale nie tylko, niesie ogromnie ważne przesłanie dla świata XXI wieku.

Historia Imeldy

CZYTAJ DALEJ

Z Maryją żyć pełnią życia

2024-05-12 16:13

[ TEMATY ]

bp Michał Janocha

Matka Boża Łaskawa

Łukasz Krzysztofka/Niedziela

Bp Michał Janocha przewodniczył Mszy św., która zwieńczyła procesję Maryjną ulicami Starego i Nowego Miasta w uroczystość Matki Bożej Łaskawej, głównej Patronki Warszawy i Strażniczki Polski.

Procesja pod przewodnictwem ojców jezuitów wyruszyła z sanktuarium Matki Bożej Łaskawej i udała się na pl. Zamkowy. Stamtąd przez Rynek Starego Miasta, ul. Krzywe Koło, Barbakan, ul. Freta, Rynek Nowego Miasta i ul. Kościelną dotarła na powrót do jezuickiej świątyni. W czasie przejścia odmawiano Różaniec i Litanię Loretańską.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję