W poniedziałek 18 marca, brat Matthew został przyjęty na prywatnej audiencji przez papieża Franciszka. Było to ich pierwsze spotkanie od czasu, gdy 2 grudnia ubiegłego roku brat Matthew został przeorem Wspólnoty z Taizé.
Podczas audiencji brat Matthew podziękował papieżowi Franciszkowi za jego posługę jako biskupa Rzymu i podzielił się głęboką wdzięcznością wielu chrześcijan z różnych Kościołów, za spotkanie Ludu Bożego „Together” w dniu 30 września, w szczególności za końcowe błogosławieństwo udzielone przez Ojca Świętego wraz z dwudziestoma przywódcami różnych Kościołów.
Rozmowa dotyczyła także Europejskiego Spotkania Młodych, w Lublanie pod koniec grudnia 2023 r. oraz przygotowań do spotkania w Tallinie, w Estonii, pod koniec grudnia 2024 r., a także o zaproszeniu brata Matthew, aby stać się „pielgrzymami pokoju” w tym czasie wielkiego cierpienia w wielu częściach świata.
Przed przyjazdem do Rzymu brat Matthew, wraz z dwoma innymi braćmi, wziął udział w Asyżu, w ekumenicznym kolokwium na temat „Dzień Stworzenia, Tajemnica Stworzenia”, podczas którego przemawiał w pierwszym panelu zatytułowanym „Ekumeniczny Kairos - żyzny grunt dla Dnia Stworzenia”.
Natomiast w środę 13 marca bracia z Taizé przyjęli biskupów Ewangelicko-Luterańskiego Kościoła Finlandii, którzy przebywali w Genewie w ramach ekumenicznej podróży studyjnej.
„Tam, gdzie są podziały, izolacje, rozdarcia, możemy starać się być twórcami pokoju, pojednania, komunii” – zachęcił podczas ostatniej wieczornej modlitwy Europejskiego Spotkania Młodych w Turynie, 9 lipca przeor ekumenicznej Wspólnoty z Taizé, brat Alois.
Zakonnik podkreślił, że młodzi w Turnie mogą się modlić przed Świętym Całunem, przypominającym, że u podstaw naszej wiary znajduje się krzyż i zmartwychwstanie Jezusa. „Nienawiść, przemoc i śmierć nie mają ostatniego słowa. Tam, gdzie są podziały, izolacje, rozdarcia, możemy starać się być twórcami pokoju, pojednania, komunii” – podkreślił. Wskazał, że można o tym świadczyć nie tle słowami, ile własnym życiem, będąc świadkami miłości Chrystusa do każdego człowieka. „Poprzez swoje zmartwychwstanie Chrystus zbudował most między śmiercią a życiem, między rozpaczą a nadzieją. Ten most otwarty przez Chrystusa Jezusa prowadzi poza śmierć, poza przemoc” – stwierdził brat Alois.
W szkolnej rzeczywistości już dość dawno nastąpiło odejście od rozumienia kanonu kultury, w tym kanonu literackiego, jako wzorca i miary, z którą należy się wciąż na nowo konfrontować na naszej drodze ku mądrości. W tzw. wykazie lektur, zawartym w podstawie programowej języka polskiego, tylko niektóre tytuły można byłoby uznać za kanoniczne w tym właśnie sensie. Kwestia zawartości owego spisu lektur od dawna budzi emocje i rodzi szereg pytań w tej materii - pisze Artur Górecki na stronie Ordo Iuris.
Zmiany, które przygotowało i częściowo już wdrożyło Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem Barbary Nowackiej (dalsze zmiany są zapowiadane jako „Reforma26”) to prawdziwa destrukcja tego, co ze spraw ważnych, związanych z kulturą zakorzenienia, jeszcze w polskiej szkole zostało.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.