Czy Donald Tusk wróci do Polski na białym koniu? O tym ostatnim marzy część totalsów, choć niekoniecznie Grzegorz Schetyna i paru innych obecnych liderów PO vel Koalicji Europejskiej. Na mieście mówi się, że Donald Tusk próbował wrócić na Obamie, to znaczy na Baracku Obamie . Chodzą słuchy, że ekipa Tuska chciała ściągnąć byłego prezydenta USA na 4 czerwca do Polski, aby Donald Tusk mógł się ogrzać w jego blasku. Jak rozumiemy, w charakterze giermka.
Rebranding
Czemu miał służyć wymyślony przez Schetynę projekt Koalicji Europejskiej? Oficjalnie – zwycięstwu nad PiS-em, ale coraz więcej wskazuje, że był drugi, równie ważny, cel – chodziło o rebranding. Wiele sygnalizuje, że ten pierwszy cel może być trudny do zrealizowania, ale osiągnięcie drugiego jest niemal pewne. Marka PO dołuje w sondażach i zbliża się do wyniku jednocyfrowego. Elektorat niedługo zupełnie zapomni o PO, co jest równoznaczne z tym, że Tusk nie będzie miał do czego wracać.
Gdyby PiS nie istniał, to musieliby go wymyślić
Koalicja Europejska miała swoją konwencję. I co powiedzieć? Niewiele się da. Zasadniczo tylko tyle, że warunkiem koniecznym istnienia KE jest PiS. Gdyby PiS nie istniał, to należałoby go wymyślić, bo bez PiS koalicja od sasa do lasa po prostu nie istnieje.
Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.
W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.