Reklama

Orlen w Ruchu

Kioski Ruchu wkraczają w XXI wiek! Orlen zapowiada, że będzie można zrobić w nich małe zakupy, odebrać przesyłkę, a nawet wypić kawę.

Niedziela Ogólnopolska 8/2021, str. 28

PKN Orlen

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nową strategię rozwoju przejętej sieci Ruch

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nową strategię rozwoju przejętej sieci Ruch

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Koncern PKN Orlen rozwija ofertę pozapaliwową. Sieć sprzedaży detalicznej ma być zwiększona m.in. przez przejęcie Ruchu, a także rozbudowę dotychczasowych kiosków oraz stawianie pawilonów o większej powierzchni handlowej. – Uruchamiamy nową markę – Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu. W ciągu 5 lat chcemy mieć 900 punktów pod tą marką – powiedział na konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlen zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. To dobra informacja dla czytelników tradycyjnej prasy, m.in. Niedzieli, bo rozbudowana sieć sprzedaży będzie dystrybuować także gazety. – Orlen będzie rozwijał dystrybucję prasy, ale wymaga to pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki – podkreślił prezes PKN Orlen.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nowy rozdział

Ruch ma długą tradycję, bo jego korzenie sięgają 1918 r. Niestety, przez nieuczciwych przedsiębiorców w ostatnich latach zaczął się borykać z bardzo dużymi problemami, co przełożyło się na niewydolność finansową spółki. Przez wiele miesięcy zalegano z należnościami także dla wydawców polskiej prasy.

Reklama

Wraz z propozycją zakupu Ruchu przez PKN Orlen pojawiło się światełko w tunelu. Po przystąpieniu do postępowania ugodowego wydawcy mogli odzyskać część pieniędzy, a teraz jest szansa na lepsze rozwinięcie sprzedaży i dotarcie do czytelników. – Dzięki zaangażowaniu PKN Orlen otwieramy nowy rozdział w historii firmy. Przystępujemy do projektów, które umożliwią nam pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju – zaznaczył Piotr Regulski, prezes zarządu spółki Ruch.

Orlen prowadzi już rozbudowaną sprzedaż detaliczną na swoich stacjach benzynowych, a teraz zamierza wyjść ze swoją ofertą do użytkowników komunikacji miejskiej oraz zwykłych przechodniów, którzy robią niewielkie zakupy w ciągu dnia. W 2021 r. na polskich ulicach pojawi się 40 punktów Orlen w Ruchu, gdzie będzie można zrobić małe zakupy, napić się kawy, a także coś zjeść. Ruch konsumencki zostanie wzmocniony dzięki obsłudze rozwijającej się e-sprzedaży. We wrześniu tego roku udostępniona zostanie klientom usługa Orlen Paczka, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek.

Nowoczesne punkty sprzedaży

Sprzedaż detaliczna na stacjach Orlen rośnie od wielu lat. Polski koncern dorobił się już wielu marek, które są cenione przez konsumentów. W ciągu kilku lat może się stać jedną z ważniejszych sieci sprzedaży detalicznej z polskim kapitałem. – Od dłuższego czasu myśleliśmy, by rozwinąć nasz handel detaliczny poza stacjami paliw. Dlatego zdecydowaliśmy się przejąć spółkę Ruch – wyjaśniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Orlen wspólnie ze spółką Ruch opracował model biznesowy, z którego będą mogli skorzystać Polacy, a w przyszłości także inne państwa, pod marką Orlen Go. – Wszędzie, gdzie to będzie możliwe, powiększymy kioski do 20 m2, ale chcemy także stawiać większe formaty o powierzchni 60 m2, abyśmy mogli wejść tam ze swoją doskonałą ofertą gastronomiczną – dodała Klarecka.

Marka Ruch historycznie bardzo dobrze się kojarzy w Polsce. Oferta kiosków była przeznaczona dla przechodniów, czyli klientów w ruchu. W tej chwili spółka ma ok. 1300 punktów w naszym kraju. Wiele z nich mieści się w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Już niebawem obok prasy i kosmetyków będzie można w nich znaleźć dobre, lubiane i sprawdzone polskie produkty Orlenu.

2021-02-17 09:35

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Tatry: Mandaty za rozświetlenie krzyża na Giewoncie w rocznicę śmierci Jana Pawła II 

2025-04-08 12:15

[ TEMATY ]

Giewont

Agata Kowalska

Straż Tatrzańskiego Parku Narodowego ukarała mandatami po 500 zł dwie osoby, które w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II - 2 kwietnia o godz. 21.37 – rozświetliły krzyż na Giewoncie - dowiedziała się PAP. W tym celu dwóch mężczyzn na szczyt wyniosło lampy akumulatorowe.

Rozświetlenie krzyża w hołdzie papieżowi Polakowi zostało zapoczątkowane w 2005 roku, w dniu pogrzebu Jana Pawła II. Jak co roku, także tym razem poświata ze szczytu była dobrze widoczna z Zakopanego i wzbudziła duże zainteresowanie mieszkańców oraz turystów.
CZYTAJ DALEJ

Końskie – stolica politycznego spektaklu. Dlaczego wszyscy chcą debatować właśnie tam?

2025-04-10 07:13

[ TEMATY ]

Andrzej Sosnowski

Adobe Stock

W polskiej polityce są miejsca, które więcej znaczą niż wskazywałaby na to ich wielkość. Jednym z nich jest niewielkie miasto w województwie świętokrzyskim – „Końskie”. To właśnie tutaj od kilku lat politycy przyjeżdżają nie tylko na kiełbasę wyborczą, ale by... „wygrać Polskę”. A teraz znów oczy całego kraju będą skierowane na Końskie – bo to tu ma się odbyć „debatowy pojedynek Trzaskowski–Nawrocki”, który może zaważyć na kształcie przyszłości polskiej sceny politycznej.

Kiedy w 2020 roku prezydent Andrzej Duda zorganizował w Końskich „debatę bez konkurencji”, wielu obserwatorów podśmiewało się z tego wydarzenia. Z jednej strony – był to pomysł taktycznie przemyślany: zamiast stanąć do starcia z Rafałem Trzaskowskim w telewizyjnym studiu, prezydent przyjechał do serca Polski powiatowej i przemówił do swoich wyborców bez ryzyka, za to z wyraźnym przekazem: „jestem blisko ludzi”.
CZYTAJ DALEJ

Kard. Ryś: Bóg jest wierny!

2025-04-10 20:00

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Julia Saganiak

- Pan Bóg dotrzymał słowa Abrahamowi czy nie? Robił sobie żarty z 99-letniego starca? Pan Bóg nie robił sobie żartów z Abrahama. Pan Bóg jest wierny, dotrzymuje słowa – mówił kard. Grzegorz Ryś podczas liturgii stacyjnej.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję