Reklama

Edukacja

Rodzice wkroczyli do akcji

Edukatorzy seksualni mają pieniądze z zagranicznych grantów i polityczne wsparcie w dużych miastach. Dlaczego więc ich działalność, m.in. w Gdańsku, skończyła się bolesną porażką?

Niedziela Ogólnopolska 4/2022, str. 72-73

AdobeStock

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Lewicowi aktywiści i edukatorzy mają stały dopływ pieniędzy na swoją działalność. W takich dużych miastach jak Warszawa, Poznań, Łódź czy Gdańsk mogą też liczyć na pomoc samorządowych władz. Mimo tego wsparcia niebezpieczne programy „edukacyjne” mogą się skończyć spektakularną porażką. – Uczestników programu było bardzo mało. To jest naprawdę mikroskala – oceniła podczas konferencji prasowej Beata Dunajewska, radna z Gdańska, która od lat lobbowała za programem seksedukcji „Zdrovve Love”. – Więcej osób byłoby nim zainteresowanych, gdyby nie działania środowisk katolickich, które protestowały, bojkotowały, modliły się, by ten program w szkołach nie był realizowany. I to dało negatywne skutki – żaliła się.

Porażka władz samorządowych to sukces rodziców ze stowarzyszenia Odpowiedzialny Gdańsk, którzy od początku sprzeciwiali się deprawacji dzieci w szkołach. Dzięki dobrze zorganizowanej współpracy z radami rodziców zajęcia „Zdrovve Love” zostały zablokowane prawie we wszystkich szkołach, a wzięło w nich udział tylko 800 uczniów w całym mieście. – W zasadzie byli to tylko uczniowie z rodzin gdańskich urzędników miejskich. Reszta rodziców nie chciała, by ich dzieci uczestniczyły w tym ideologicznym eksperymencie – mówi Niedzieli Jacek Barzowski ze stowarzyszenia Odpowiedzialny Gdańsk.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Gotowy know how

Reklama

Władze Gdańska nie odpuszczają i z trudem przyznają się do porażki. Rodzice skutecznie ochronili dzieci przed seksualizacją rozpisaną zgodnie ze standardami gender oraz promocją zachowań LGBT. Na działalność edukatorów w szkołach każdorazowo zgodę musi wyrazić rada rodziców. Tym razem rodzice gremialnie powiedzieli swoje „nie”. Dlatego też wspierany przez władze Gdańska program „Zdrovve Love” został zablokowany praktycznie we wszystkich gdańskich placówkach oświatowych. Protesty, spotkania z urzędnikami, dialog społeczny i, oczywiście, współpraca z radami to proste działania, które zakończyły się spektakularnym sukcesem. – Stowarzyszenie Odpowiedzialny Gdańsk jest oddolną i apolityczną inicjatywą. Zrzeszamy rodziców, którzy nie chcą, aby ich dzieci były deprawowane w szkołach, a tych jest znaczna większość – podkreśla Barzowski.

Odpowiedzialny Gdańsk to dobra nazwa i świetnie wypracowany know how, czyli gotowy pakiet działań praktycznych. Wszystkie pozyskane informacje, rozwiązania zastosowane przez stowarzyszenie i jego statut mogą być powielane przez rodziców z innych stron Polski. W ten sposób może powstać ogólnopolska sieć odpowiedzialnych rodziców, którzy wspólnie działają i dzielą się swoimi doświadczeniami. – Już teraz jest Odpowiedzialny Poznań, swoje oddziały mają też Wrocław, Olsztyn i Bydgoszcz. W Gdańsku mamy już swoje doświadczenie i sukcesy. Jesteśmy gotowi do tego, by merytorycznie wspierać rodziców w innych miastach Polski – przyznaje Barzowski.

Konstytucja i prawo oświatowe

Prawa rodziców do wychowywania dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem i przekonaniami religijnymi są zagwarantowane w konstytucji i Prawie oświatowym. Dlatego też bardzo ważne jest, by zaangażowani rodzice byli aktywni w szkołach, do których uczęszczają ich dzieci. – Powinniśmy korzystać z naszego prawa. Jako rodzice mamy bowiem konstytucyjną gwarancję do wychowywania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami oraz konstytucyjną gwarancję wolności sumienia obejmującą prawo rodziców do zapewnienia wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami – mówi prof. Grzegorz Górski, rektor Kolegium Jagiellońskiego w Toruniu.

Reklama

Także w preambule Prawa oświatowego jasno zapisano, że „nauczanie i wychowanie – respektując chrześcijański system wartości – za podstawę przyjmuje uniwersalne zasady etyki. Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata”. – W ostatnich latach władze samorządowe dużych miast podstępem próbują ominąć prawa rodziców do decydowania o wychowaniu swoich dzieci. Ale ten proces może być skutecznie powstrzymany – podkreśla prof. Górski.

Kompetencje rady rodziców

Rodzice powinni korzystać ze swoich praw, angażując się w rady rodziców, których kompetencje są często niedoceniane. Osoby, którym zależy na tym, by edukacja i wychowanie były oparte na tradycyjnych wartościach, i które są przeciwne ideologicznym eksperymentom, powinny się zgłaszać na klasowych przedstawicieli do rady rodziców, by w ten sposób skutecznie monitorować, co się dzieje w danej szkole i mieć realny wpływ na programy wychowawcze oraz edukacyjne.

W przypadku Gdańska rodzice zaktywizowali się praktycznie w każdej szkole. Dzięki ich zaangażowaniu udało się powstrzymać atrakcyjnie nazwany, ale niebezpieczny program deprawacji dzieci i młodzieży. – Rada rodziców może występować do dyrektora szkoły oraz do organu prowadzącego, którym jest rada miasta lub gminy, z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących placówki edukacyjnej, do której uczęszczają ich dzieci. Rada ma równoprawne kompetencje co rada pedagogiczna w stosunku do uchwalania programu wychowawczo-profilaktycznego, który ma duży wpływ na kierunek wychowania dzieci i młodzieży. Rady rodziców mają także prawo do opiniowania projektów planu finansowego szkoły. Niestety, w Polsce to prawie martwy zapis, bo bardzo rzadko się z tych finansowych kompetencji rodziców korzysta – zwraca uwagę prof. Górski.

Bunt oszukiwanych rodziców

Ideologia gender, afirmacja stylu życia LGBT i progresywna seksedukacja – to dziedziny „wychowaczo-edukacyjne”, na które szerokimi strumieniami płyną fundusze zarówno z Brukseli, jak i od organizacji międzynarodowych. Część z nich istnieje tylko z powodu tych łatwych pieniędzy, ale w dużych miastach nie brakuje środowisk, którym bardzo zależy na zmianie tradycyjnego modelu życia rodzinnego.

Aktywiści do szkół wchodzą pod „osłoną nocy”, z pozornie niewinnym zamiarem szerzenia „nowoczesnej wiedzy” zgodnej ze światowymi standardami. Dopiero dokładna analiza ich programów edukacyjnych sprawia, że zaniepokojeni rodzice się buntują i zaczynają działać. – Jako przedstawiciele środowisk prorodzinnych poszliśmy na miejskie konsultacje społeczne, podczas których zobaczyliśmy, że polityka równościowa to jest kompletna bzdura. Chodziło nie o tolerancję, ale o to, by jak najwięcej pieniędzy dać środowiskom LGBT, by to one edukowały nasze dzieci w szkołach. Na radzie dialogu społecznego było takie środowisko, że bylibyśmy przegłosowani 95 do 5. Postanowiliśmy sprawę nagłośnić i oprotestować, by ludzie dowiedzieli się o tym fałszerstwie – wspomina Jacek Barzowski. Dziś stowarzyszenie Odpowiedzialny Gdańsk ma gotowy scenariusz działań, poradniki dla rodziców, analizy prawne – m.in. Instytutu na rzecz Kultury Prawnej „Ordo Iuris”, system motywacji rodziców, a do tego służy doświadczeniem i doradztwem dla odpowiedzialnych rodziców z innych miast w Polsce. Wystarczy z tych sprawdzonych praktyk skorzystać. ?

2022-01-18 11:57

Ocena: +19 -3

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Zasłonięty krzyż - symbol żalu i pokuty grzesznika

Niedziela łowicka 11/2005

[ TEMATY ]

Niedziela

krzyż

Wielki Post

Karol Porwich/Niedziela

Wielki Post to czas, w którym Kościół szczególną uwagę zwraca na krzyż i dzieło zbawienia, jakiego na nim dokonał Jezus Chrystus. Krzyże z postacią Chrystusa znane są od średniowiecza (wcześniej były wysadzane drogimi kamieniami lub bez żadnych ozdób). Ukrzyżowanego pokazywano jednak inaczej niż obecnie. Jezus odziany był w szaty królewskie lub kapłańskie, posiadał koronę nie cierniową, ale królewską, i nie miał znamion śmierci i cierpień fizycznych (ta maniera zachowała się w tradycji Kościołów Wschodnich). W Wielkim Poście konieczne było zasłanianie takiego wizerunku (Chrystusa triumfującego), aby ułatwić wiernym skupienie na męce Zbawiciela. Do dzisiaj, mimo, iż Kościół zna figurę Chrystusa umęczonego, zachował się zwyczaj zasłaniania krzyży i obrazów. Współczesne przepisy kościelne z jednej strony postanawiają, aby na przyszłość nie stosować zasłaniania, z drugiej strony decyzję pozostawiają poszczególnym Konferencjom Episkopatu. Konferencja Episkopatu Polski postanowiła zachować ten zwyczaj od 5 Niedzieli Wielkiego Postu do uczczenia Krzyża w Wielki Piątek. Zwyczaj zasłaniania krzyża w Kościele w Wielkim Poście jest ściśle związany ze średniowiecznym zwyczajem zasłaniania ołtarza. Począwszy od XI wieku, wraz z rozpoczęciem okresu Wielkiego Postu, w kościołach zasłaniano ołtarze tzw. suknem postnym. Było to nawiązanie do wieków wcześniejszych, kiedy to nie pozwalano patrzeć na ołtarz i być blisko niego publicznym grzesznikom. Na początku Wielkiego Postu wszyscy uznawali prawdę o swojej grzeszności i podejmowali wysiłki pokutne, prowadzące do nawrócenia. Zasłonięte ołtarze, symbolizujące Chrystusa miały o tym ciągle przypominać i jednocześnie stanowiły post dla oczu. Można tu dopatrywać się pewnego rodzaju wykluczenia wiernych z wizualnego uczestnictwa we Mszy św. Zasłona zmuszała wiernych do przeżywania Mszy św. w atmosferze tajemniczości i ukrycia.
CZYTAJ DALEJ

Polichna. Rekolekcje - czas Bożej miłości

2025-04-06 06:56

Małgorzata Kowalik

W dn. 30 marca – 1 kwietnia w parafii św. Jana Marii Vianneya w Polichnie odbyły się rekolekcje wielkopostne. Czas wchodzenia w tajemnice Bożej miłości parafianie przeżyli pod kierunkiem o. Ryszarda Koczwary z Niepokalanowa.

Chcąc przygotować wiernych do głębokiego przeżycia Wielkiego Tygodnia, rekolekcjonista umacniał ich w cnotach teologalnych, eksponując, że fundamentem duchowości chrześcijańskiej jest wiara, a w jej skład wchodzi poznanie, doświadczenie emocjonalno-wartościujące i moralne działanie. Ukazując wartość Wielkiego Tygodnia, mobilizował do rozwoju wiary, mężnego jej wyznawania w każdych okolicznościach życia. – Trzeba pokazać, że jestem katolikiem, chrześcijaninem i nie wstydzę ani nie boję się wiary – powiedział. Przypomniał, że progresja wiary i wytrwałość w niej, bez względu na różnorodność doświadczeń życia, pozostaje nadrzędnym obowiązkiem chrześcijan, rodziców wobec dzieci i Kościoła wobec wiernych. Pytał więc: - „Co zrobiliśmy z dzieciństwem dzieci, czy mają one jeszcze dzieciństwo? Czy te, które wyjechały za granicę z braku miłości do ziemi, będą miały do kogo/czego wracać?”. Rekolekcjonista uwypuklił, że centrum wiary chrześcijańskiej stanowi Jezus Chrystus. Podkreślił, że „Jezus - centrum, kierownik i wyznacznik mojego życia, może uzdrowić mnie i moich najbliższych”.
CZYTAJ DALEJ

Papież zachęca, by cierpienie sprawiało rozwój człowieka

2025-04-06 12:37

[ TEMATY ]

Watykan

papież Franciszek

Jubileusz 2025

Jubileusz Chorych

Włodzimierz Rędzioch

„Nie wykluczajmy cierpienia z naszych środowisk. Uczyńmy z niego raczej okazję do wspólnego wzrastania, aby pielęgnować nadzieję dzięki miłości, którą Bóg jako pierwszy rozlał w sercach naszych” - zaapelował Ojciec Święty do chorych i pracowników służby zdrowia. Przybyli oni do Rzymu na swe uroczystości jubileuszowe. Przygotowaną przez Franciszka homilię odczytał proprefekt Dykasterii do spraw Ewangelizacji, abp Rino Fisichella.

„Oto Ja dokonuję rzeczy nowej; pojawia się właśnie. Czyż jej nie poznajecie?” (Iz 43, 19). Są to słowa, które Bóg, za pośrednictwem proroka Izajasza, kieruje do ludu Izraela będącego na wygnaniu w Babilonie. Dla Izraelitów jest to trudny okres, wydaje się, że wszystko zostało stracone. Jerozolima została zdobyta i spustoszona przez żołnierzy króla Nabuchodonozora II, a wygnanemu ludowi nic nie pozostało. Perspektywa wydaje się być zamknięta, przyszłość mroczna, wszelka nadzieja zniweczona. Wszystko może skłaniać wygnańców do załamania się, do gorzkiej rezygnacji, do poczucia, że nie są już błogosławieni przez Boga.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję