Reklama

Polska

Ogólnopolska konferencja Caritas nt. fundraisingu

[ TEMATY ]

Caritas

konferencja

Caritas

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Jak skutecznie pozyskiwać fundusze na działalność charytatywną? To pytanie zadaje sobie wiele organizacji pożytku publicznego. Konferencja poświęcona temu tematowi dla dyrektorów i pracowników Caritas z całej Polski odbyła się od 7 do 8 lutego w Zielonej Górze. „Fundraising – profesjonalne metody pozyskiwania funduszy dla Caritas w Polsce” – pod takim hasłem odbyła się ogólnopolska konferencja zorganizowana przez Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej. W dwudniowym seminarium wzięło udział udział 55 osób z 25 oddziałów Caritas z całej Polski.

Szkolenie poprowadzili specjaliści z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Termin „fundraising” powstał z połączenia dwóch angielskich słów: „fund” (fundusze) i „raising” (zbieranie) i oznacza pozyskiwanie funduszy głównie na cele charytatywne i publiczne. – Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej metodę fundraisingu wykorzystuje od pewnego czasu w swojej działalności. Potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań wymusza życie. Coraz więcej osób przychodzi po pomoc, a kiedy każdy podkreśla, że jest kryzys, coraz trudniej uzyskać pozyskać darczyńców. – Naszym podstawowym celem jest pomoc jak największej ilości osób i dlatego zależy nam na coraz bardziej profesjonalnym pozyskiwaniu darczyńców. Oprócz osób, które pomagają nam w pojedynczych akcjach np. przed świętami, ważne jest, abyśmy mieli stałych darczyńców, którzy widzą w sobie potrzebę pomocy regularnej pomocy przez cały rok np. poprzez stałe zlecenie z rachunku bankowego – wyjaśnia Anna Maria Fedurek, rzecznik diecezjalnej Caritas. A dyrektor zielonogórsko-gorzowskiej Caritas przypomina, że fundusze pozyskiwane od darczyńców to możliwość realizacji misji Caritas: – Dla nas jest ważny człowiek, a motywacją jest miłość do Boga i bliźniego, po prostu Ewangelia.

Co może dać fundraising Caritas? – Wolność od zmartwień o pieniądze, czyli możliwość skupienia się na tym do czego ta organizacja została powołana – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes PSF i dodaje: – Wiele organizacji funkcjonuje z dnia na dzień, myśląc tylko o tym, jak utrzymać budynek i zapewnić pensje dla pracowników, a to błąd. Fundraising to szansa na to, że organizacja zacznie działać systemowo i nikt nie będzie się zastanawiał, kogo dziś odprawić z kwitkiem, ale jak skutecznie pomóc.

Uczestnicy konferencji zapoznali się z ideą, zasadami, metodami, strategią i planowaniem pozyskiwania funduszy. W spotkaniu uczestniczył także przedstawiciele Caritas Kościoła greckokatolickiego. – Wszyscy pomagamy ludziom, a ta konferencja ma nam pomóc lepiej działać – zauważa ks. Robert Rosa z Caritas greckokatolickiej diecezji wrocławsko-gdańskiej.

Organizatorem konferencji był Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej oraz Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu z siedzibą w Krakowie.

2013-02-09 15:10

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Diecezja siedlecka: Konkurs kulinarny dla wolontariuszy Parafialnych Zespołów Caritas

[ TEMATY ]

Caritas

wolontariusze

diecezja siedlecka

lcianotico/fotolia.com

“Pysznie gotuję i nie marnuję” - to tytuł konkursu dla wolontariuszy Parafialnych Zespołów Caritas, do którego zaprasza Caritas Diecezji Siedleckiej. Jest on zorganizowany w ramach corocznego święta „Czas dla Stworzenia”. Na zwycięzców czekają nagrody!

- To nasz kolejny konkurs, poprzez który chcemy wdrażać założenia encykliki Papieża Franciszka “Laudato si”. Tym razem zachęcamy, by włączyli się w niego wolontariusze Parafialnych Zespołów Caritas z diecezji siedleckiej. Wspólne gotowanie i przygotowywanie posiłków buduje więzi, o czym powinniśmy pamietać - szczególnie w dzisiejszych czasach. Konkurs propaguje ideę niemarnowania żywności i kształtuje nawyki przyjazne środowisku - zachęca ks. Paweł Zazuniak, dyrektor Caritas Diecezji Siedleckiej.
CZYTAJ DALEJ

Dominikanie: Paweł M. wydalony z zakonu i ze stanu duchownego

2025-02-20 11:39

[ TEMATY ]

komunikat

dominikanie

Red.

Po wyczerpaniu środków odwoławczych, decyzją Generała Zakonu Dominikanów, Paweł M. został prawomocnie wydalony ze stanu duchownego i z Zakonu. Proces karny na drodze administracyjnej był prowadzony przez Generała Zakonu z upoważnienia watykańskiej Dykasterii Nauki Wiary - informuje w komunikacie przesłanym KAI Szymon Popławski OP, socjusz prowincjała.

W imieniu prowincjała o. Łukasza Wiśniewskiego OP informuję, że po wyczerpaniu środków odwoławczych, decyzją Generała Zakonu, Paweł M. został prawomocnie wydalony ze stanu duchownego i z Zakonu. Proces karny na drodze administracyjnej, który zakończył się wydaleniem ze stanu duchownego w marcu 2024 r., był prowadzony przez Generała Zakonu z upoważnienia Dykasterii Nauki Wiary. Natomiast o wydaleniu br. Pawła M. z Zakonu, zgodnie z Kodeksem Prawa Kanonicznego, zdecydował Generał Zakonu wraz ze swoją Radą. Nasza Prowincja nie brała udziału w działaniach prawnych. O decyzjach Generała Zakonu i Stolicy Apostolskiej informowaliśmy na bieżąco - z upoważnienia Kurii Generalnej - osoby skrzywdzone przez Pawła M.
CZYTAJ DALEJ

We Francji na pięciu kapłanów przypada jeden diakon stały

2025-02-21 15:56

[ TEMATY ]

świadectwo

Francja

kapłani

mężczyźni

diakon stały

archidiecezja.pl

Obecność diakonów stałych we Francji jest coraz bardziej znacząca. Jest ich w sumie 3300, co oznacza, że na pięciu kapłanów przypada jeden diakon. Są to mężczyźni dojrzali, którzy wnoszą chrześcijańskie świadectwo w różnych środowiskach francuskiego społeczeństwa. Swe powołanie realizują w ścisłej łączności ze swymi żonami. Jednym z istotnych elementów posługi diakona stałego jest bowiem świadectwo życia rodzinnego i małżeńskiego.

To nie zastępstwo za kapłana
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję