Betlejem w Polsce – dla potrzebujących przekazano ponad milion złotych
Blisko 1 150 000 zł zostało przeznaczonych na wsparcie dla potrzebujących w ramach akcji charytatywnej „Ambasador Miłosierdzia” towarzyszącej trasie koncertowej „Betlejem w Polsce 2018/2019”. W tym roku na scenach 13 polskich miast zabrzmiały kolędy z różnych stron świata i z różnych epok w wykonaniu niemal 30 artystów.
„Betlejem w Polsce 2018/2019” było już trzecią edycją tej największej charytatywnej trasy koncertowej w Polsce. Jak podkreślają organizatorzy, na scenie podczas koncertów spotykali się przedstawiciele aż 7 różnych kultur i wykonawcy o bardzo odmiennych osobowościach artystycznych. Koncerty w 13 polskich miastach współtworzone też były przez publiczność. Był czas na wspólny śpiew, życzenia i dzielenie się opłatkiem. W koncertach uczestniczyli młodzi i starsi, wielopokoleniowe rodziny i ludzie samotni, wierzący i niewierzący.
Dochód z koncertów, który dotychczas wyniósł blisko 1 150 000 złotych, został przeznaczony na wsparcie dla potrzebujących.
- Już teraz rozpoczynamy pracę nad przygotowaniami do „Betlejem w Polsce 2019/2020”. Za parę miesięcy - w czas Bożego Narodzenia 2019 - zabierzemy polską publiczność w wyjątkową artystyczną i emocjonalną podróż – zapowiadają organizatorzy.
Nie powinno się zdejmować krzyży w bawarskich szkołach - oświadczył w piątek Alexander Dobrindt, polityk bawarskiej CSU, minister spraw wewnętrznych RFN. Jego zdaniem to symbol nie tylko religijnej, ale i społecznej tożsamości Bawarii.
Taki komentarz padł ze strony ministra po środowym wyroku sądu administracyjnego w Monachium. Uznaje on, że dyrekcja liceum w Wolznach w Górnej Bawarii bezprawnie odmówiła zdjęcia krzyża przy głównym wejściu do szkoły w Wolznach w Górnej Bawarii. Wnioskowała o to dwójka uczniów, argumentując że chrześcijański symbol narusza ich wolność religijną. Gdy dyrekcja nie zgodziła się z nimi, złożyli pozew.
Oficjalny profil papieski @Pontifex na platformie X (dawny Twitter) ma ponad 53 miliony followersów, natomiast @Pontifex – Pope Leo XIV na Instagramie - 14 milionów. Te dane zaskakują i wskazują, że wybór kardynała Prevosta na papieża stał się także wydarzeniem komunikacyjnym.
Pierwszy post w social mediach Leon XIV zamieścił już w piątym dniu pontyfikatu. Było to przesłanie pokoju: „Niech pokój będzie z wami wszystkimi!”, wypowiedziane z Loggii Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra tuż po wyborze. Od tej pory papieskie wpisy (na X) opatrzone zdjęciami lub filmikami (na Instagramie) pojawiają się codziennie, niekiedy po kilka jednego dnia. Wprawdzie obecność Stolicy Apostolskiej na platformach takich jak X (dawniej Twitter) oraz Instagram była zapoczątkowana za pontyfikatu Benedykta XVI, a później kontynuowana przez papieża Franciszka, to jednak Leon XIV zdobył – zaledwie po dwóch miesiącach pontyfikatu! - rekordową, większą niż jego poprzednicy, liczbę obserwujących: na Instagramie jest to 12,6 mln, a na platformie X ponad 53 mln.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.