Mimo że siedziba wspólnoty jest od pół roku zamknięta, wierni nadal się zbierają w sobotnie wieczory w swych mieszkaniach. Nowe regulacje prawne, dotyczące religii, obowiązujące w Chinach od 2 lat, zabraniają jednak nawet takich spotkań, toteż uczestniczący w nich wierni są regularnie zatrzymywani, a następnie, zwykle nazajutrz zwalniani. Tak było również 24 lutego, ale tym razem wśród 44 aresztowanych znalazły się także dzieci, które musiały spać na zimnej podłodze i nic nie jadły. Najmłodsze z nich miało 2 miesiące. Ponadto na posterunku jeden z wiernych – Tang Chunling i jego żona zostali pobici przez policjantów.
2 marca doszło do podobnego zdarzenia. Według świadectwa, jakie pojawiło się na Facebooku, o 9 rano tego dnia „policja z Chengdu aresztowała dziewczynkę Xing i jej brata Liu z Kościoła Pierwszego Deszczu Przymierza”, gdy odwiedzali oni innych wiernych. Przewieziono ich na posterunek w Taishengu, gdzie ich przesłuchiwano i pobito. Siedmiu lub ośmiu policjantów „poniżało ich, wykorzystywało seksualnie i mocno biło”. O 22 dzieci wróciły do domu. Obecnie czekają one, aż policja przekona właściciela ich domu, aby wypowiedział im najem i wyrzucił z mieszkania.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Reklama
Tego rodzaju postępowanie jest zgodne z najnowszym ustawodawstwem chińskim, które przewiduje m.in., że ten, kto udziela gościny nieoficjalnym (tj. nieuznanym przez władze) grupom religijnym, zostanie wywłaszczony ze swego mienia.
Wspólnota Pierwszego Deszczu liczy ok. 500 członków i dalszych 300 sympatyków. Aresztowania i policyjne naloty na jej wyznawców nie są dla niej czymś nowym. W czerwcu ub.r. jej siedziba została zamknięta, ponieważ jej wierni chcieli odprawić nabożeństwo żałobne upamiętniające ofiary masakry na pekińskim placu Tiananmen z 4 czerwca 1989. Niektórych członków wspólnoty aresztowano w październiku 2018, gdyż ewangelizowali na ulicy, w pobliżu dworca w Chengdu.
Aresztowany w grudniu ub.r. pastor Wang Yi ogłosił list, w którym demaskuje brak wolności religijnej w Chinach i podkreśla pozbawiony przemocy charakter wiary swej społeczności.