W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który klient z reguły ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką czynność i w jakim terminie należy jej dokonać. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4300 placówek pocztowych (nie dotyczy Agencji Pocztowych).
W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:
Pomóż w rozwoju naszego portalu
- zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
- bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
- zwrot odbywa się na koszt kupującego.
Warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską. Do dyspozycji klienta chcącego odesłać towar przygotowany jest interaktywny formularz eZwrotów.
Informacje dotyczące e-zwrotów dostępne są na stronie www Poczty Polskiej w zakładce Paczki listy/Zwroty: Zobacz .
Informacje dotyczące e-zwrotów dla sprzedawców znajdują się na stronie www Poczty Polskiej w zakładce: Biznes/Wysyłka towarów/Zwroty: Zobacz.