W uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w gorzowskiej katedrze odbył się Akatyst ku czci Bogurodzicy. To nabożeństwo do Najświętszej Maryi Panny, pochodzące ze wschodniej tradycji. W Gorzowie można było pomodlić się w dwóch językach: polskim i ukraińskim.
Jest to jedna z najwcześniejszych modlitw Kościoła, śpiewana w duchu jedności przez wyznawców różnych obrządków. Celebruje się ją w sposób uroczysty przed wystawioną ikoną Bogurodzicy przy blasku świec. Akatyst składa się z dwóch części: pierwszej, przedstawiającej historie z życia Maryi od Zwiastowania do Ofiarowania Jezusa w Świątyni drugiej teologicznej, rozważającą boską i ludzką naturę Chrystusa i dziewictwo Maryi. Śpiew odbywa się w pozycji stojącej. modlitwa w katedrze była wykonywana w języku polskim i ukraińskim. Oprawę muzyczną tego wydarzenia przygotowała schola miejska. Składa się ona z muzyków pochodzących z różnych gorzowskich parafii należących do Kościoła Rzymskokatolickiego i Kościoła Grekokatolickiego. Schola to bardzo młoda inicjatywa. Powstała by zapewnić muzyczną oprawę dla najważniejszych ogólnomiejskich wydarzeń o charakterze religijnym. – Niech ta nasza dzisiejsza modlitwa przyniesie radość ze spotkania z Maryją. To spotkanie ma nas ubogacić i przedłużyć nasze świętowanie. – mówił w kazaniu ks. Mariusz Stadnicki z gorzowskiej katedry.
Główne wejście do katedry gorzowskiej odzyskało swój blask. 8 kwietnia dębowe drzwi powróciły na swoje miejsce. To zapewne najpiękniejsze drzwi w Gorzowie!
Drzwi katedralne zostały poddane renowacji po pożarze, który zniszczył katedrę w 2017 roku. Mają ponad sto lat. W ich górnej części umieszczone są hery Brandenburgii i Berlina. Po obu stronach można dostrzec licznie wbite ćwieki wbite przez uczestników zbiórki na rzecz wdów i sierot poległych w czasie I wojny światowej.
Czy naprawdę chcemy budować system oświaty, w którym edukacyjny los dziecka zależy od kodu pocztowego?
Minister Edukacji (już nie Narodowej) skierowała do konsultacji projekt nowelizacji ustawy Prawo oświatowe, który zakłada m.in. możliwość łączenia klas i tworzenia zespołów szkół w związku ze spadkiem liczby uczniów. Choć celem zmian ma być dostosowanie systemu edukacji do realiów demograficznych, propozycje budzą niepokój w środowiskach lokalnych, zwłaszcza na terenach wiejskich. Czy może to oznaczać faktyczną degradację jakości nauczania i przyspieszenie procesu likwidacji małych szkół
Czy naprawdę chcemy budować system oświaty, w którym edukacyjny los dziecka zależy od kodu pocztowego?
Minister Edukacji (już nie Narodowej) skierowała do konsultacji projekt nowelizacji ustawy Prawo oświatowe, który zakłada m.in. możliwość łączenia klas i tworzenia zespołów szkół w związku ze spadkiem liczby uczniów. Choć celem zmian ma być dostosowanie systemu edukacji do realiów demograficznych, propozycje budzą niepokój w środowiskach lokalnych, zwłaszcza na terenach wiejskich. Czy może to oznaczać faktyczną degradację jakości nauczania i przyspieszenie procesu likwidacji małych szkół
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.