Rzym: biskupi zawierzyli przyszłość Europy wstawiennictwu św. Jana Pawła II
Biskupi biorący udział w jubileuszowym Zebraniu Plenarnym Rady Konferencji Biskupich Europy, zawierzyli przyszłość Starego Kontynentu wstawiennictwu św. Jana Pawła II, modląc się przy jego grobie.
Uczestnicy Zebrania Plenarnego CCEE, rozpoczynającego się w Rzymie z okazji 50. rocznicy powstania Rady Konferencji Biskupich Europy, udali się do grobu św.Jana Pawła II w Bazylice Watykańskiej po zakończeniu Mszy św. pod przewodnictwem papieża Franciszka, którą otworzyli czterodniowe obrady. Po odnowieniu wyznania wiary przy grobie św. Piotra, zebrali się w Kaplicy św. Sebastiana, gdzie odmówili modlitwę zawierzenia Europy, ułożoną przez św. Jana Pawła II i zawartą w jego adhortacji apostolskiej "Ecclesia in Europa". Modlitwę tę, w której Jan Paweł II zawierzał Europę opiece Maryi, odmówili przy grobie św. Jana Pawła II, gdzie umieszczono ikonę Maryi Matki Europy, przygotowaną przez siostry zakonne z Nazaretu z okazji sesji plenarnej CCEE, która odbyła się w 2015 r. w Ziemi Świętej.
Zebranie Plenarne CCEE potrwa w Rzymie do najbliższej niedzieli. Polskę reprezentuje na nim abp Stanisław Gądecki.
Trzydniowe obrady ośmioosobowej Rady Kardynałów od 17-19 lutego, następnie w czwartek i piątek 20 i 21 lutego dni refleksji całego Kolegium Kardynalskiego o rodzinie oraz konsystorz dla kreowania nowych purpuratów – 22 lutego – to ważne wydarzenia w życiu Kościoła powszechnego czekające nas w przyszłym tygodniu. Zakończy go w niedzielę 23 lutego Msza św. w bazylice watykańskiej z nowymi kardynałami.
Czy zakupy artykułów spożywczych w sieci jest opłacalne?
Zakupy online robi już 88% Polaków. Z roku na rok rośnie liczba osób, które deklarują zamawianie produktów spożywczych online. To dowodzi, że coraz więcej osób docenia wygodę i oszczędność czasu, jaką daje ta forma zakupów. Jednak czy jest to również korzystne pod względem finansowym? Sprawdź, gdzie robić zakupy spożywcze online i czy rzeczywiście się to opłaca.
Choć dominująca kategoria zamówień online to odzież, obuwie, kosmetyki i elektronika, z roku na rok rośnie popularność zakupów spożywczych z dostawą do domu. Według raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2024", liczba internautów deklarujących zamawianie produktów spożywczych online, wzrosła z 30% w 2023 roku do 36% w 2024 roku. Istotny wpływ na tę tendencję mają atrakcyjne promocje, dodatkowe bonusy w programach lojalnościowych i kody rabatowe na zakupy spożywcze, które są coraz częściej wybieraną formą oszczędności.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.