O idei kampanii, zainicjowanej przez Elżbietę Majkę z ZDR opowiedziała Korina Bulenda - Nowak, specjalistka ds. komunikacji ZDR. Podkreśliła, że kampania „Wybieram rodzinę” skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy stają przed wyborem swojej drogi życiowej. Kampania ma pokazać wartość rodziny, wartość życia we wspólnocie, w której mamy z kim dzielić troski i radości. Zaznaczyła, że nie chodzi o to, by przedstawiać rzeczywistość wyidealizowaną i "cukierkową" ale taką, w której mimo różnych trudności jest w sumie więcej radości.
W ramach kampanii odbywać się będzie szereg wydarzeń i inicjatyw o charakterze lokalnym. Przygotowano też wiele materiałów promocyjnych, które pojawią się m.in. w pociągach PKP czy w warszawskim metrze. Na stronie wybieramrodzine.3plus.pl znaleźć można inspirujące historie ludzi, którzy mimo trudności postawili na rodzinę i bardzo cieszą się z tego wyboru.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Ważnym wydarzeniem wpisującym się w kampanię będzie 13. Ogólnopolski Zjazd Dużych Rodzin, który tym razem odbywać się będzie od 6 do 8 czerwca w Zakopanem. O bogatym programie zjazdu, w ramach którego przewidziane są spotkania, warsztaty dla ok. 500 dzieci, wjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch, przemarsz rodzin po Krupówkach oraz panel społeczno - ekonomiczny poświęcony demografii opowiedziała Anita Marczułajtis - Łodzińska, Zastępca Dyrektora Zarządzającego ZDR.
Pewnym wstępem do tego panelu był mini-panel zorganizowany w ramach dzisiejszego spotkania. W dyskusji nt. korzyści jakie daje rodzina, wizerunku rodziny w społeczeństwie i problemów młodych z zakładaniem rodzin wzięli udział: Agata Arciszewska z ZDR, Anna Przerwa z Zarządu ZDR, Tomasz Sztreker z Agere Contra oraz Weronika Kostrzewa, dziennikarka. Rozmowę poprowadził Wincenty Pipka, Dyrektor Programu Karta Dużej Rodziny.
Uczestnicy zwracali uwagę na to, że wartości życia rodzinnego są nieprzeliczalne na pieniądze, gdyż to rodzina sama w sobie jest wartością; jest tą przestrzenią, gdzie jest bliskość, gdzie są relacje, gdzie znaleźć można to, czego tak wielu ludziom brak. Mówili o tym, że przekaz medialny na temat rodziny wykrzywia jej obraz i bardzo potrzebna jest „zmiana klimatu” wokół rodziny. W jaki sposób najlepiej to robić? - dzieląc się radością życia rodzinnego i pokazując własnym dzieciom, jaką wartość ma takie życie.